Vanliga frågor

När öppnar/stänger medley?

Varje kväll vi har arrangemang är Bistron öppen från 17:00. Torsdagar och fredagar har vi AW och öppnar redan 16:00. Vi har öppet till ca 23:00 de kvällar vi har arrangemang, utom fredagar och lördagar då vi stänger ca 00:00. Du är välkommen komma in och ta ett glas eller en god bit mat innan konserten som vanligtvis börjar ca 20:00. När vädret tillåter finns också vår uteservering på innergården fram till 22:00.

Kan jag äta i bistron utan biljett?

Du är välkommen på en bit mat och gött häng även utan biljett till kvällens konsert (som vanligtvis börjar 20:00). Vill du sedan stanna kvar och se konserten kan du lösa biljett i dörren (med swish eller kontanter) såvida konserten inte är fullbokad.

Hur bokar jag bord?

Boka bord gör du via formuläret på sajten. Vi behöver få in din bokning senast 16:00 samma dag som du vill besöka oss för att garantera att vi hunnit behandla den. Vi hanterar bokningarna manuellt och bekräftar så snart vi kan. Tänk på att scenen i konsertsalen inte syns från bistron, men det finns gott om tid att ta en god bit mat innan konserterna börjar.

Åldersgräns?

13 år med målsman.

Parkering?

Runt kvarteren är det relativt ont om parkeringsplatser. Om du har tur kan du hitta plats längs med Södra Promenaden och på St Nygatan. Vi rekommenderar att du tar buss, taxi, cyklar eller går. Cyklar & Voiar parkerar du bäst i cykelställen vid korsningen Amiralsgatan/Södra promenaden. Det finns också ett cykelställ längre ner mot Paulibron. Det kan bli väldigt trångt om alla ska ställa sig längs väggen utanför lokalen.

Garderob?

Det är gratis att hänga in sina kläder i vår garderob. Vi har uppsikt över garderoben, men värdesaker förvaras på eget ansvar.

Rökning?

Vi ser gärna att du inte står utanför ingången och röker. Gå gärna över gatan mot kanalen till och se till att inte lämna fimpar efter dig.

Om jag köpt konsertbiljett, men får förhinder?

Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller inte vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du därför bunden till ditt köp. Ta kontakt med oss på kontakt@medleymalmo.se så ser vi om vi kan byta till något annat tillfälle.

Om konserten ställs in eller flyttas fram?

Om konserten ställs in återbetalas biljetterna via tickster.com
Om konserten flyttas fram gäller din köpta biljett, men kan du inte det nya datumet återbetalas din biljett.

Vart vänder jag mig om jag är intresserad av att spela eller arrangera något?

Ta kontakt med våra bokare på kontakt@medleymalmo.se. Berätta lite om er och vad ni har för tankar, skicka eventuella länkar och även en uppskattning kring vad ni tror ni har för publik.

Kan man abonnera medley för privat fest?

Absolut – om vi har datum lediga går det fint att abonnera medley. För förfrågan och mer info hör av dig till: kontakt@medleymalmo.se

Ordnar ni med Catering?

Absolut. För förfrågan och mer info hör av dig till: kontakt@medleymalmo.se

Kan man köpa presentkort?

Ja det kan du – ta kontakt med oss på: kontakt@medleymalmo.se så löser vi det.

Tar ni kontanter?

Ja det gör vi, men föredrar betalning med kort eller swish.

Hur är tillgängligheten?

Vi letar med ljus och lykta efter någon som kan tillverka ramper för att underlätta för rullstolar att ta sig upp för trapporna vid entrén och mellan bistro och konsertsal. Har man en lättare stol brukar vi kunna hjälpa till att lyfta och vi har en handikappanpassad toalett. Hör gärna av dig innan så är vi beredda och kan veta mer om dina behov: kontakt@medleymalmo.se

Får man ta med sig hundar eller andra husdjur?

Nej, tyvärr inte. Endast ledarhundar är välkomna på medley.

Jag har glömt kvar något på medley – vad gör jag?

Hittar vi något kvarglömt tar vi hand om det på vårt kontor men efter ett tag utan att någon hört av sig finns risken att vi städar undan eller skänker till återvinning. Hör av dig så snart du kan till kontakt@medleymalmo.se och beskriv vad det är du tappat bort, så hör vi av oss.

Hittar du inte svaret på din fråga?

Mejla oss på kontakt@medleymalmo.se, så hjälper vi dig.